24 mars 2010

Habibi

Ikväll träffade jag civilekonomen för lite efterlängtat babbel.
Vi åt meze på libanesiska Älskling och drack gott rött vin från landet. Meze är smårätter och vi beställde en avsmakningsmeny med allt från marinerade grillade kycklingvingar, grillade lammspett med yoghurt, falafel, hommus till aubergineröra med paprika och granatäpple och olivsallad gjord på olika sorters oliver blandat med fetaost.. Smakrikt utan att vara starkt, kryddigt och mycket örter.
Inredningen på Habibi är väldigt trovärdigt tusen och en natt, mörkröda toner i mjukt klädda möbler och många kuddar, kärl i lera, vattenpipor, guld och äkta mattor.
Det var väldigt mysigt att ses, det får vi göra snart igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med träff.Jo du Saralill i förra inlägget gör du lite spe av mig. Haha jag som är ett proffs på SPEL, vi ni ha hjälp, är det bara att ringa. Jag skall alltid vara svampen den var ju så himla bra.Inte tjockhuvad alls!!!!!!!
Pöss
Mamma

saralill sa...

Idag saknade jag dig svampen
pöss

{Besökare}


Total:
Today: