2 mars 2010

Non stop cookies

NON STOP COOKIES

125 g mjukt smör
1 dl råsocker
1 ekologiskt ägg
1.5 dl vetemjöl
0.5 dl havregryn
0.5 tsk bakpulver
0.25 tsk salt
100 g non stop

Vispa smör och råsocker krämigt, rör i ägget.

Vänd i vetemjöl, havregryn, bakpulver och salt som du blandat för sig.

Hacka Non stop eller häll i dem hela.

Rulla in kakdegen i plastfilm eller bakplåtspapper till en rulle (5 cm i diameter) och frys i cirka 30 min

(eller tills du vill grädda dem).

Skiva rullen i 1 cm tjocka skivor och grädda kakorna på bakplåtspapper i 180 grader varmluft, ca 10 minuter.

Kolla vilket fint bakplåtspapper jag har köpt på Åhléns, gör det till en fröjd att baka. Också väldigt praktiskt att ha kakor färdiga, bara att grädda om du får oväntat besök eller så.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Men ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ vilket fint bakplåtpapper. Det känns som ett måste i mitt liv just nu. VILL HA!
Känner mig som 5 år och i väntan på tomten???????Skall också försöka att göra den smarriga kakan och eftersom jag har smakat den, så känns det som om den skulle bakas snarast, min kropp vill ha.
PÖSS MAMMA

saralill sa...

Åhléns nästa låter det som..
Jag ska göra kakor till dig med kära du.
pöss

{Besökare}


Total:
Today: