23 april 2010

Shoppingfylla och en gammal goding



Idag har jag shoppat outfits till mina nya skor.
Som jag ännu inte har köpt. Jag vet hur de ska se ut, med den lilla lilla parantesen att jag inte hittat dem än.
50-tal med feminina vackra drag och rejält med kjoltyg. Lovely Vintage stories!
Hittade också ett underbart halsband som gör att hela världen känns som en karamell.
Shoppingfylla på fredageftermiddag gör det värt att cykla hem i spöregn från Hultsberg till Lorensberg.

Nu ikväll, en gammal goding. Som hänger kvar sen många år. Första gången vi åt Moules marinières hade Mr. Bond fixat för en romantisk kväll när jag kom hem efter en lång resa med tåg från Östersund. Min kock serverade detta med vitlöksbröd och saffransmajonäs.
Fina minnen från september 2006 och nuförtiden en klassiker. Numera spetsar han även med röd chili och jag tycker bara att det blir bättre och bättre och bättre.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Å så härligt med shoppingfylla! Du kommer bli så fin i klänninarna, med eller utan de perfekta skorna (fast jag förstår ju förstås att de för hela skillnaden, så jag hoppas du hittar dem snart!)

Så fin fredag å så fina minnen som fortfarande är verkliga.. det tycker jag om att höra :-) <3

Anonym sa...

Hejsan Min lilla Gumma!

Du kommer att vara helt bedårande i klänningarna. Den vita är ju som en midsommarnattsdröm. Då måste mamma göra en riktigt fin krans till till hår. Vilken lycka att hitta så fina klänningar två på en gång. mEN DUUUUU jag är helt övertygad att om fröken kollar i sina garderober så finns det nog många par skor där som skulle passa findint. HAHA skogalning där.
PÖSS
MAMMA

{Besökare}


Total:
Today: