12 maj 2010

Han sa: Du är vacker Hon sa: Om jag ändå kände mig så

Igår var jag i den vackra huvudstaden. Stockholm stod i blom och pryddes av uteserveringar och vårfirande människor. Livligt och lugnt på samma gång. Solen sken liksom vårt humör. Jag följde med niorna på deras kulturresa och det blev en jättefin dag med jättefina ungdomar och kollegor. Skansen, shopping och Dramaten. Vaknade 05.00 och kröp till kojs vid 04.00 dagen efter.

Behöver jag säga att hjärnan inte är på topp idag? Jag kom inte ens ihåg koden till kopieringsmaskinen som jag använder daglidags.
Idag var det sista kvällen på (den andra) föräldrakursen som jag leder tillsammans med specialpedagogen. Kvällen till ära hade föräldrarna med sig citrontårta som det stod Aktivt föräldraskap på. Skrivet i choklad. Vilken fin gest. Jag kommer sakna dem. Det är så fint att leda föräldrakurser, att följa med andra på den resa som jag själv genomgick förra våren.
Vi bestämde oss för en återträff i oktober. Det känns bra.

Nu ska jag sova och vakna upp på andra sidan bron


Inga kommentarer:

{Besökare}


Total:
Today: