31 maj 2010

Hvems handelsträdgård

Photobucket

Photobucket

Photobucket
Lördagen då vi hade finbesök tog jag och Elsabeth en tur till Krillehöla för att göra en loppisrunda.
Jag köpte en bricka med Englands flagga, klarrött och blått. Rund och fin. Och ett par rosa Mohedaträskor till Honey för 30 spänn. Bettan köpte en lampskärm.
På vägen hem åkte vi in till min favvo handelsträdgård, Hvems.
Där inhandlades örter för att komplettera örtagården och obligatoriska (rosa!) hängpelargoner och helicryssum till lådorna på framsidan.
Karlstad bjöd på pampigt åskoväder som slog ut strömmen nere i city.
Hemma planterade vi lite och drack rosa champagne för att fira Bettans nya jobb och vår fina helg. Min fantastiska Bond lagade trerätters och mitt magont kunde inte ha kommit mer olägligt.
Summa summarum, jag kunde inte äta och var tvungen att gå och lägga mig tidigt.
Så är det ibland, man kan inte styra över allt som händer i livet och tur är att man har vänner som man kan ha trevligt med även om de får äta efterrätten sittandes på sängkanten bredvid en sängliggande sjukling.


Inga kommentarer:

{Besökare}


Total:
Today: