25 juni 2010

Midsommarafton

Kan knappast bli bättre. En härlig helg med fina grannar nere på Dalslands Riviera - Vita Sannar.
Dagen började med den mycket prestigefyllda Brånerstrandska tävlingen. Vi samlades alla tjugo, barn och vuxna på stranden för att på blodigt allvar kämpa om titeln som årets vinnare.
Vi gjorde pappersflygplan, sprang med färskpotatis på skedar, förlängde skumbananer och stampade på ballonger om var fastknutna i benen.
Jag är mäkta stolt när jag berättar att jag kom tvåa! och fick ett väldigt fint pris.
Min sambo vann inte heller (konstigt nog?) utan jag blev slagen av en annan vinnarskalle.
Senare på kvällen vann dock min vinnarskalle tipspromenaden, såklart, han måste ju vinna något.
Sammanfattningsvis en prima midsommarafton, underbar mat, glatt sällskap och en skinande sol.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan!

Ni firar Midsommar på exakt rätt sätt. Goda vänner,god mat ser verkligen helt underbart ut.
Födelsedagdskalaset för barnen var vi ju själva på och jag kan intyga att pajerna var smarriga och efterrätten en helt underbar smalmatsvariant NOT! mEN ååååå SÅ GOTT PÖSSAR FRÅN MAMMA

{Besökare}


Total:
Today: