3 augusti 2010

Att åstadkomma någonting mitt i semestersnurren


Idag tog jag mig för och gjorde de saker som jag föresatt mig.

1. Sista semesterplanen

2. Boka boende till Parisresan i september

3. Ta en långpromenad

4. Baka bullar

Check! Allt blev gjort och det känns väldigt bra. Semestertiden förvirrar mig, den tycks liksom bara försvinna iväg. Jag jonglerar med tiden som sedan bara pyser iväg och kvar står jag och jonglerar med ingenting. Kvar finns dock en känsla av tomhet.
Det är ju nu jag ska ha tid att göra precis allt jag vill, både nödvändiga och roliga saker.
Och om inte ens semestertiden räcker till för det när ska jag då hinna?
Jag vet att man inte kan tänka så, och därför har jag bestämt mig för att ge migsjälv och Bond mer tid och utrymme att vara oplanerade våra sista semesterdagar.
På fredag åker vi på kärlekstrip till Danmarks huvudstad, där har jag aldrig varit.
Vad ska vi göra, vart ska vi äta och vad ska vi inte missa när vi är där? Tipsa gärna om ni har lust!

Igår var jag på packmopedsturnén med finaste kuratorskollegan. Vi satt på Café Augusts uteservering och andades in sensommarluften och den uppsluppna atmosfären. Vi pratade och skrattade och trivdes, snart kommer artisterna ut på scenen tänkte vi. Och det gjorde dem, en efter en. Plura, Sara Löfgren och Dregen (som förövrigt var skitsnygg). Lite otippat och jag ska erkänna att jag blev en smula förvånad av hans självlysande karisma.
Jag älskade det. Upplägget var fantastiskt och jag blev hemskjutsad uppfylld av underbara toner.
Påmind om hur mycket musiken betyder för mig.
Det var en fin kväll och jag skriver närsomhelst under på att göra packmopedsturnén till en sommartradition.

Inga kommentarer:

{Besökare}


Total:
Today: