12 augusti 2010

Gjuta betong!








Idag var vi bjudna till bästa blivande barnmorskan i Chile/Kilistan/Kil för att gjuta betong!
Vilket otroligt bra initiativ, jag älskar när saker man vill göra faktiskt blir gjorda!
Tack för det fina vän!
Ett helt gäng samlades förväntansfulla på gräsmattan. Betongen blandades och formar fanns där, jag hade med rabarberblad att gjuta fågelbad av.
Kreativiteten flödade och när alla gjutit det de ville var det dags för kvällsmat.
Rostat bröd med ost och marmelad, det gick nästan inte att sluta äta så gott var det.
Sitta ute i en kväll som faktiskt känns varm, dricka te och prata.
Jag längtar tills betongen brunnit eller vad det heter. Ska bli så spännande att se hur det blir!
Hoppas också att vi kan göra detta igen snart, då det var riktigt riktigt kul.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men ÅÅÅÅÅ!
Vilken underbar idé att fixa betongkväll. Det skulle jag också villa gjorthaft haha. Jag gjorde ju betong med "barnen" när de var små, och det var ju inte igår....
Det ser så härligt ut. Nu skall jag åka hem på lunch. Vi ses min lilla gumma
KRAMEN OCH PÖSSEN
MAMMA

rillls sa...

som att leka i såndlådan... fast äldre

saralill sa...

Mamma: Det var jättekul! Hoppas nu att fågelbadet blir bra också så att mina småfåglar kan få en pool utanför herrgården.

Rills: Yes precis så!

Anonym sa...

Mys, mys mys var det!

saralill sa...

Ja det var så mysigt!

{Besökare}


Total:
Today: