20 november 2010

Manglade dukar och vita flingor




Upp i ottan och bege sig till hemstaden. Där jag vuxit upp, där jag varit bebis och barn och tonåring.
Där allt ser likadant ut fortfarande och där det hänt massor av saker som påverkat mig på olika sätt.
Där man kör Kungsgatan ner och sen kör tillbaka lika fort.
Sen möta mamma och Rolle på pingstkörka. Gjorde några fynd.
Det bästa var dock dukarna som mammi  köpt helgen innan till mig.
Sen fika med brorsan och träffade också Emmson som jobbade på Mazzarin.
Redan manglade och väldoftande dukar på en galge fick jag.
Valda med omsorg av dig till mig. Så fint.
Där fanns allt ifrån en traditionell vit och röd julduk till en 70-tal i lysande grönt med lingonris och vi ska inte tala om den handtryckta som ni ser i bild och inte heller den rödgröna med domherrar. Julkänslan följde med dessa dukar och jag vill helst lägga på dem nu nu nu. Tack mamma för att du är så fin.
Nu ska vi gå på långpromenad och det snöar ute. Stora vita flingor singlar ner.
Advent är så välkommen nästa helg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan och Grattis till en ny härlig vecka!
Idag när jag gick hit var det superhalt, ett steg fram och två tillbaka, för säkerhets skull startadedet när jag började gå och när jag kom fram var det snöfallet över, man kan ju undra????Ja det var en mysig lördag med er KÄRA.Krillehöla är vad det alltid varit. Alla känner alla, och som du vet är det inte så himla kul när man stöter på, en något förfriskad f.d. granne, som säger Vet du vad jag skall ha till middag idag? Och jag svarar "rotmos". Och det var precis vad han skule ha??????PÖÖS MAMMA

{Besökare}


Total:
Today: