14 december 2010

Budskap om glädje och hopp

Lördag efter en lugn förmiddag hemma gav vi oss av till Edane för lite seriöst julgodisskapande i grupp.
En tradition i den Frykbergska drömvillan.
Vi hade med oss ingredienser för att göra två sorter. Vit chokladtryffel och Rocky road.
Alla andra gjorde också minst två sorter och resultatet blev absurda mängder godis som sedan delades lika till sex hushåll.
Stämningen hos Frykbergs var varm och välkomnande, ett sånt ställe som man trivs på direkt. Sådär så att hjärtat liksom fylls.
Jag träffade många vackra människor den här lördagen, fina både på insidan och utsidan. Riktiga hejare på att göra julgodis var de också.










8 kommentarer:

MF sa...

Men å, Sara, vad fint!! Vad många fina bilder du fångat!
Det var så roligt att ses och roligt att du kände att du trivdes också. Du är varmt välkommen tillbaka som sagt. Kom i sommar tycker jag. :)
Och föresten, jag är SÅ sugen på de där Rockyroad-godisarna ni gjorde. Tror att de blev en av de godaste sortera från dagens produktion! Haha. Kram!

saralill sa...

Vi kommer tillbaka, var så säker! Det var så roligt att träffa er alla. Och konstigt att det nästan känns som att man redan setts fast man bara gör det i den här världen. Rocky road är suveräna. På söndag ska vi ha lillejul här hemma, då blir det julgodisbuffé tror jag. Kram!

evelina sa...

jag håller med mathilda! jättefina bilder verkligen. och äntligen hittar jag hit, nu är adressen sparad under mina bloggfavoriter så jag ska hitta hit oftare (: riktigt mysigt att träffa dig och familjen, hoppas vi ses igen snart.

Amanda sa...

och jag håller med, om allt. vilken fin lördag!!

Anonym sa...

Hej!
Men vilka underbara bilder och härliga människor...Får du ta med din mamma nästa gång tro? Det verkar ju så som man alaltid drömt om att de skall vara. Härliga människor,trevlig stämning och skapande av något som alla sedan kan njuta av. FANTASTISKT!
Kramen Mamma

Anonym sa...

Sara! Glöm nu inte att idag titta på thrillern på TV. Det börjar klockan 20.00. Nu får vi se hur det går blir han lämnad eller?Jag kan knappt vänta. Tidigare satt Rolle och jag och tindrade med varandra. Nu sitter jag som klistrad vid TV:n varje onsdag.
Kanske får vi höra en "TAGGATRÅD" idag också om vi har tur HAHAH
PÖSS
MAMMA

saralill sa...

M, E & A: Ni är för söta.

Mamma: Jag såg på bonden igår med händerna för ansiktet kikade jag fram. Vilken rysare. Pöss påre!

Anna sa...

Hej Sara,
ljuvliga bilder. Blev tipsad om att kolla in din blogg.. fina ord.
Det var så roligt att ni var med och vi har redan provsmakat allt godis och det var sååååååå gott. Jag gillade tryffeln!
Kram Anna

{Besökare}


Total:
Today: