18 januari 2011

Mellan himmel och min jordglob

januari 2011 115

januari 2011 114
Lördagen var en helskön dag. Vi började med en lång frukost.
Sedan åkte vi ner på stan.Vandrade till Haga och kikade i småbutiker.
Strosade runt och kikade på bebiskläder till sötaste bebben i Östersund, grattis Falken!
Bettan blev kär i en vas i en antikaffär och när vi skulle gå därifrån så såg jag en sak i skylten som gjorde att jag skrek till och hoppade på stället. Där var ju min jordglob.
Med lampa i och allt, perfekt sextiotal. Så det var bara att vända och gå in igen.
Sen gick vi på eftermiddagsbio och såg Svinalängorna. Den kändes kan jag säga, tung film fast väldigt bra. Fantastiskt skådespeleri och Ola Rapace. Vilken man!
Väl hemma igen muntrade vi upp oss med rosa champagne som Bettan hade med sig.
Vi lagade middag och pratade. Åt middag och pratade mer.
Om allt mellan himmel och min jordglob.
02.33 snubblade vi i säng efter Yatzyturnering och lite Super Mario.
Fullladdade på vänskap.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en fantastisk helg!jag längtar tillbaka..men snart får du komma hit så gör vi storstan istället! /Elsabeth

Anonym sa...

Hej!
Ja det är trevligt att se "gamla" vänner. Och ni har ju ett så speciellt band, som systrar. Nära varandra systrar. Ni är fina människor båda, fast du är ju min.
Idag är det onsdag och då kom ju Tias inatt så ni är nog en trött flicka och pojke idag. Ni får lägga er tidigt idag. PÖSS
MAMMA

saralill sa...

Bettan: Tack detsamma kära vän! Yes, och kika på Rosornas ö också, kanske kan vi åka dit när det blivit vår på riktigt? Puss

{Besökare}


Total:
Today: