9 mars 2011

Bloggtorka deluxe

sommar 2009 205
Hej,
förlåt att jag inte uppdaterar så mycket just nu. Ser att ni kikar in nästan varje dag iallafall.
Det gör mig glad i hjärtat.
Jag har liksom fullt upp med att vara sådär mellan årstider. Inte här och inte där.
Jag vill inte ha mer snö, jag väntar intensivt på våren.
Och detta resulterar i att jag blir något enormt oinspirerad.
Min hjärna fattar inte, när ska tiden som man väntar på komma?
Jag passar på att dagdrömma mig bort till en solvarm balkong i Grekland, Italien eller Spanien där mitt enda bekymmer är om jag vill ha vitt eller rosé. Bond sitter mittemot mig och är solbränd och snygg, han ler och jag är så lycklig att den finaste mannen i hela världen är min.

I den grå verkligheten äter jag en äcklig semla från Wienerbageriet, jag varnar er köp INTE semla där.
Köp hos Hanna Larssons. Semlan som inte är det minsta god äts dessutom på fel dag och jag är ensam.
Jag blåser på något som ligger vid golvlisten, det flyger iväg. Det är damm. En stor råtta.
Äsch den får vara där, tänker jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men ÅÅÅ lilla du har lärt sig något nytt. Ja en och annan råtta kan man faktiskt ha som inneboende,utan att de kräver speciellt mycket av en. Bra Sara!! De kan få känna att de hör hemma någonstans.Att gilla olika är viktigt. Älska de små liven "lite skit i hörnen är bättre än ett rent helvete" Dammråttor startar inte krig.Min mamma sa alltid att det skall vara rent och snyggt hemma, hel och ren själv. Det har varit en mara för mig hela livet. Liv med de små,njut att de har flyttat just till dig. PÖSS M

saralill sa...

Hahahaha. Nu vet jag dock inte vart råttan från igår är? Kanske har den rymt?
Pöss mamms

{Besökare}


Total:
Today: