14 april 2011

Våren i krukan

Påsk
påsk
Förra helgen bjöd på ännu ett besök till mitt kära Blomsterland.
Där inhandlades påskliljor i olika storlekar, hyacinter och pärlhyacinter.
Färgerna tilltalar mig och att plantera och gräva känns skapande och kreativt.
En zinkhink och en rosa tupp blir fina kontraster.
På vår altan trängs fjädrar och ägg med blommorna och påminner om påskens intågande. Påsken har alltid känts speciell för mig utan att jag riktigt vet varför.
Det måste vara känslan av vår som blandas med massiva mängder godis.
Det kan ju inte göra annat än intryck!

6 kommentarer:

Elsa sa...

Åh vad fint och härligt!

saralill sa...

Ja nästan som du fina!

Anonym sa...

Hejsan Gumman!
Men ÅÅÅÅ VAD DU GÖR FINT.
Jag får ångest, måste rusa till stada för att inhandla diverse blomster. Och att jag måste köpa och göra fint på mammas och pappas grav.Skall nog sätta tusenskönor där också, de är ju så fina. Sedan vill jag tacka för det underbara kortet.PÖSS MIN GUMMA FRÅN DIN MAMMA

Camilla sa...

Vad härligt! Jag kan ju visserligen plantera på balkongen, men det är inte så soligt där.. vill ha ett hus nu!!
Visst är det så att man kan vara kreativ på så många olika sätt. Det tycker jag är fint! Då behöver man aldrig tröttna på att skapa

Anonym sa...

Jättefint, Sara!!!!
Kram Faster!!!

saralill sa...

Mammam:Varsågod för kortet!

Camilla: Onekligen lite lättare att dra ut allt på gräset så att man kan spilla ordentligt med jord utan att det gör något.

Faster: Tack Anna! Kram

{Besökare}


Total:
Today: