23 maj 2011

Kvinnor och äppelträd

Mitt äppelträd
Solen skiner och äppelträdet blommar
Äppelblomster
Titta på äppelträdets blommor! Så vackra och skira.
Trädet på bilden är det äppelträd som jag såg som mitt eget när jag var liten.
Dit jag kunde klättra upp i leken eller för att gömma mig ett slag. Mitt träd.
Nu är det snart juni och trädet blommar återigen, tar nya tag inför sommarens skörd. Humlornas surr är nästan öronbedövande när jag går nära för att ta en bild.
Kvinnor och äppelträd, tänker jag. Den kanske jag skulle ta och läsa i Grekland.
Är den bra?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan Gumman!
Jag kommer ihåg när det kom vänner till mig, en del hade barn som du inte gillade...(de var elaka mot dig). Då gick min sköna upp i "ditt" träd, och satt där tills de åkte hem. Du kom inte ens ner och fikade. HAHAHA Kommer du ihåg?
PÖSS
Mamma

{Besökare}


Total:
Today: