23 december 2011

Dan före dopparedan

Vi slår in paket och lägger in sill i sherry. Ljusen lyser, natten går tunga fjät och allt det där. Vi har ätit revbensspjäll och druckit julmust. Under granen ligger julklapparna och på en av dem står det God jul Loppan från Pappa och Mamma. Bond köpte den igår och när jag såg Polarn och pyret-kartongen så bölade jag en skvätt. Vår lilla bebis. Det brukar stå från Pappa och Sara på paketen till barnen i det här huset.
Nu stod det Pappa och Mamma.
Det går inte att beskriva med ord hur fint det känns i hjärteroten.
God jul kära vänner!

7 kommentarer:

Terés sa...

Och jag bölade en liten skvätt när jag läste detta, att bli mamma, det är så himla mäktigt!!

Amanda sa...

god jul sara!! hoppas ni får en jättejättefin. hälsa familjen! kram

Minna sa...

Vi önskar er en God Jul och ett Gott Nytt År :) Underbar känsla att veta att man vid det här laget nästa år kommer ha en ny familjemedlem att fira julen med! Kramar

Anonym sa...

Hejsan Hjärtat!
Så var då datorn installerad och ÅÅÅÅ vad det känns skönt. Nu kan jag kommentera som förr. Även om jag inte har världens snabbaste modem. Jag skulle vilja ha fått en smakbit av spjällen, de ser sååååå goda ut.
PÖSS OCH STORA KRAMEN MAMMA

Anonym sa...

Mitt Hjärta!
Den lilla ( mitt barnebarn ) skall få så många paket när hon/han kommer till världen. Då skall här handlas. Och det finns ju redan en del köpt kan man ju skvallra om.
PÖSS
Mamma

Anonym sa...

Mitt Hjärta!
Den lilla ( mitt barnebarn ) skall få så många paket när hon/han kommer till världen. Då skall här handlas. Och det finns ju redan en del köpt kan man ju skvallra om.
PÖSS
Mamma

Anonym sa...

Vackert lilla lilla gumman... Kram faster Anna-Panna

{Besökare}


Total:
Today: