31 oktober 2009

adam & eva

Halloweenfest igår! Vi har väldigt fina och trevliga grannar på vår gata i stan som vi gillar att umgås med och igår hade alltså 2:an bjudit in till fest. De hade pyntat iordning hela huset och trädgården för att fira Halloween, en gammal tradition hos dem. Det var vår första Halloweenfest och vi gick dit som Adam och Eva iklädda dräkter som jag sytt av nylonstrumpor. Med oss som gåva hade vi en svart skål från Mansion fylld med röda äpplen från Edens lustgård :) Kvällen blev väldigt lyckad med massa god mat, trevliga människor, tävlingar och sång. Mathias tog hem priset för bästa kostym (alla var väldigt imponerade av våra attribut), många hade röstat på oss båda och det tycker jag var väldigt kul eftersom det var hög standard på maskeradkostymerna!
Adam och Eva. Ska se om jag kan fixa bättre bild senare, många tog kort på oss dock inte med min kamera.

Onkel Fester och Trollmor (klockren reaktion på våra outfits) + Stefan (dagen till ära utklädd till vampyr med kanintänder)

Värd för festen, granne på 2:an.

Värdinnan, lite "elaka Grynet" över hennes kostym tycker jag :)
Trollmor, granne på 1:an.
Idag har jag plockat och städat här hemma till tonerna av Eros Ramazzotti och Tina Turner som mamma brukade göra när jag var barn. Det är så härligt att dammsuga och skura så det blir rent och fint och dessutom lyssna på musik väldigt högt, jag får energi av det och sjunger och dansar runt med rengöringsspray (är lite beroende av det) och mopp. När man sedan är klar med städning känner jag ren och skär vardagslycka och det är en himla fin känsla.
Vi gav oss också ut för att plocka trattisar nu för en stund sen och var ute i skogen en timme. Hittade ganska mycket men det var kallt i skogen. Nu är det dags att fixa fisksoppa från Paradiset, vitlöksbröd och lördagsmys.
You've got a friend
/saralill

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjingeling!

Kanonmaskeraddräkter ni hade.
Kul.
Ha en härlig helg!

Kram Kusin

Anonym sa...

Hej.

Ha det bra i Sunne.
Vi har skickat bilder på Adam & Eva på Saras Karlstad email.
Grannarna i 1:an hälsar.

Mvh Karin & Janne

{Besökare}


Total:
Today: