29 november 2009

1:a advent

FREDAG 27/11:
Lön! Bytte till julgardiner i köket, Honey hjälpte till med glittrande ögon. Städade med Elvis och Eros på högsta. Käkade thai. Blev sur på Idol.. Min favorit åkte ut, jättetråkigt. Mariette hade allt.

LÖRDAG 28/11:
Städa, göra klart julkalender, fixa barn till kalas på Score, upp med julstjärna och fram med stakar. Bond's syster med familj kom på eftermiddagen för att stanna över natt. Mysigt att ha dem här, hoppas att det blir av snart igen! Sen kom även kära Örebrovännen och det var ett trevligt tillskott. Han kom dock utan fru och barn denna gång eftersom de är på Island. (Saknade dig Sigurlaug!) Vi fick en tidig julklapp av honom som var mycket uppskattad, nämligen Morbergs kokbok; scenen, livet och konsten att laga mat. Härligt med kokböcker som man kan drömma sig in i bilderna och nästan tycka sig känna doften när man bläddrar. Var många rätter som man nästan glömt bort, kanske skulle jag kalla temat husmanskost with a twist. Jag gillar också när det står lite annat mellan raderna, anekdoter, tips och om människors liv. Intressant, äkta och väcker en längtan att laga.

Vi käkade mexicanskt på lördagkvällen. Corona med lime, salsa, guacamole, spicy. Faijtas med entrecôte till oss vuxna och tacos till barnen.

SÖNDAG 1/12:
1:a advent är här!
Idag har vi varit i skogen och grillat korv med alla barn. Skönt att andas frisk luft.
När vi kom hem hade det mörknat, Örebroarna sagt adjö för den här gången och alla var ganska sega. Då tackar man för Astrid Lindgren, Barnen i Bullerbyn och att det fortfarande kan kännas som när man själv var barn. Jag tröttnar aldrig på Astrids sagor, mer sånt.
Hoppas att ni har en fin advent, tänd ett ljus och låt det brinna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan MIN!
Åhh vilken härlig helg ni haft. Hos mig har julgrejsakerna åkt hit och dit. Kommer inte ihåg från förra året, stod den där gjejen där eller? Nu har jag i alla fall pyntat nedervåningen. Trappen upp och där uppe, behöver göras ganska rapid för det ser ut som en rövarkula. Kul då vet man vad man skall göra ikväll, men först skall det bli en långispromenad med Nicen.
PÖSS FÖR NU
MAMMA

{Besökare}


Total:
Today: