10 november 2009

Kalenderflicka ikväll

Nu ikväll så klurar jag på adventskalendern. Små paket att öppna varje dag fram till jul. Eftersom vi har barn som bor hos oss varannan vecka blir det ganska många paket om alla ska få en varsin kalender. Därför har vi gjort så att alla i familjen har en tillsammans. På barnveckorna får barnen var tredje paket och på mina och Ms veckor får vi varannan dag av varandra. Det känns mysigt att även som vuxen få små paket. Eller mysigt who am I kidding?, jag älskar paket och presenter så är det bara. Förra året köpte jag påsar som jag dekorerade, skrev datum och namn på och hängde upp med gammaldags rep på spaljén i trappan. Där fick den också fungera som juldekoration.



Här kommer några fler kalendertips. 1, 2, 3
Hoppas att ni har en mysig kväll!

1 kommentar:

petrified in pink (Petra) sa...

Åh, vad roligt med fler kalendertips, jag älskar det, kul också att du tog med mitt lilla tips:-)

Kanske kommer det ett julkort med ugglor... får inte riktigt till det jag började med. Kommer i alla fall in ett under dagen med andra härliga djur, det blev en favorit hos mig, hoppas också du gillar det. Barnens västar är helt ljuvliga och inköpta på Gap i London av deras farmor, förra året tror jag det var, älskar dem!

Hoppas du får en härlig dag!

Kram Petra

{Besökare}


Total:
Today: