26 januari 2010

Förhastade slantar, skyndande riksdaler, vi-har-bråttom pengar, fast money eller hurtiga tjugolappar

Eller vad sa du brorsan?Har haft en jättebra kväll med två av de bästa killarna, pappa och lillebrur. Snabba cash var över förväntan, talangfullt skådespeleri, osvenskt, äkta känsla, svek som sved till och med utanför bioduken och väldigt snyggt filmat. Inte så ordnat (och trist) som Johan Falk eller Beck. Lite för mycket extra dregel i vissa scener, men det får man ta. Kanske regissören är dregel-fetischist?

Trivsamt, vi brukar inte gå på bio så ofta men jag känner nu att det är något som vi borde. Vi grattade pappa med bio och pizzakväll plus härlig samvaro med två bångstyriga barn. Vi gav också handsalvornas handsalva, innehållande cannabis. Pappa tyckte att det var trevligt med lite variation mot de traditionella strump- och kalsongpaketen. Försäkrade dock också att det nästa år går bra att återvända till traditionsenliga paket.

Vi spanade lite på stan innan filmen och jag nosade upp ett par skor och en klänning som jag lade undan tills imorn. Inte enbart för att jag inte riktigt bestämt mig, utan för att det är imorgon som lönen trillar in för anställda på Karlstad Kommun. Och tack gode gud för det säger jag!

Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

{Besökare}


Total:
Today: