22 januari 2010

Fredagen - vår nya högtid?


Jag är förälskad i fredagar. Fredagar är underbara.
Min fredag bjöd på mycket fint och oväntat och stressigt.
Honey hade feber så jag hämtade henne på skolan vid 11. Jag tyckte hon var rätt ok trots feber så vi bestämde att hon skulle följa med mig till jobbet. Hon tuggade i sig en panodil och blev med ens piggare. Tänk vad lite paracetamol kan göra? Hon var glad att ha sett mitt jobb och gjorde en jättefin I love you teckning att sätta på min anslagstavla.

Sedan blev det Body Balance, skjutsade hem Honey först såklart. Nöjd att jag kom iväg trots att jag inte hade lust. Efteråt, efter passet när man har tio minuter avslappning så känns allt självklart. Detta, min träning gör jag för mig. Det känns fint. Efteråt när man duschar i papaya och känner hur välbefinnandet sprider sig förstår jag att det är bra. Det är bra för mig.
Sen blir kronan på verket, bastu. Bastu och apelsin, något jag har med mig sedan tidiga badhusbesök som inträffade varje fredag i Kristinehamns fabulösa badhus. Då känns livet riktigt bra. Förra fredagen satt jag i bastun och tänkte om jag bara haft en apelsin nu hade livet varit perfekt, den här fredagen var alltså apelsinen som fulländar livet packad. Ibland kan så lite göra så mycket, har ni tänkt på det?

Efter att vi hämtat Gurren köpte vi sushi, Max-burgare till kidsen och åkte hem för att fira fredagen. Fredagen som nästan fått högtidsstatus och som jag har en hemlig förälskelse i.
Och det är härligt. Nu har vi hela helgen framför oss.

Den näst sista Aladdinasken är öppnad. Prisa Fredagen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Din sida är helt otroligt inspirerande... Sara du är Guld värd. Anorexia är hemsk...har sett stackare med den. Inte visste jag att ni hade ett hemligt lager av choklad så nära.....
Ha en bra helg med dina nära och kära...

/Karin

{Besökare}


Total:
Today: