20 januari 2010

Skeva jävla ideal


Ikväll har jag varit på föreläsning om anorexia. Det behövs mer information kring denna hemska sjukdom, vi måste förstå att det är sjuka kroppsideal som vi strävar efter och som vi låter våra barn se som normala. Att vi inte bara kan säga STOPP! Vara nöjda med våra kroppar som de är, äta någorlunda nyttigt och träna eller promenera 30 minuter om dagen. Säga tack för att du finns till vår kropp varje dag.
Den är utan tvekan det mest fantastiska Du någonsin kommer att äga.
När gav du din egen kropp en uppskattande blick, några peppande ord eller en kram senast?
Jag säger var nöjd med din kropp, den är din och den är fantastisk. Den är också den enda kropp som du kommer att ha.

Klicka här..och tryck på play..

Finaste Våhlbergskuratorn var med också och förgyllde min kväll. Vi kändisspottade Bengt Alsterlind och tyckte att psykiatern på Ätstörningsenheten kanske borde fundera på att gå en stresshanteringskurs.

Ta hand om de nära.
Kram med långa armar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej min bästaste dotter!
Ville bara önska dig en trevlig helg. Med mys i mass. Idag är det krypa upp i soffan kväll och äta något smarr,jag tror att det blir ngt drickbart som är smarr också....och samtidigt se på dansande människor på tv:n.
PÖSS
FRÅN STORA BARMEN
DEN STÖRSTA KRAMEN

{Besökare}


Total:
Today: