12 juni 2010

Thailand i Karlstad

Sommarlov

Thailand i Karlstad

Snyggingar

Love

För att fira att den blomstertid nu kommer och att kidsen fått sommarlov tog vi (läs: jag) på oss våra finaste hattar och drog ner på stan. Honey tyckte att jag såg fransk ut, fast vi skulle gå på thairestaurang. Närmare bestämt Tom Yam.
Barnen var redan när vi klev innanför restaurangens dörrar väldigt imponerade av den ambitiösa inredningen.
Under vårt bord låg små vita stenar som skapade utomhuskänsla, lampgirlanger och lyktor i kulörta färger överallt och väggar och tak inklädda i bambu.
Maten var som vanligt väldigt bra, alltså riktigt stark!
Till mindre barn fanns dock milda kyckligspett och ris att tillstå så att alla blev nöjda.
En annan sak som gjorde att barnen blev kissnödiga både en och två gånger var den fräna (Gurrens ord!) wc:n.
Där brann levande ljus, man hörde syrsor och grodor på avstånd, UV-ljuset gjorde att skosnören och t-shirtar lyste i mörkret, det klättrade låtsaspindlar på väggarna samt satt en stor fladdermus i taket. Väl värt ett besök alltså!

Så jag kan helt klart rekommendera Tom Yam, trevlig och hjälpsam personal och härlig atmosfär. Ett minus dock att priserna ökat så, det leder ju också till man inte tar sig ut på restaurang med hela familjen så ofta.
Kycklingen i grön curry är toppen, be om extra stark om du uppskattar thailändsk chilihetta.
Du kommer garanterat att känna som att du befinner dig i Thailand när du sippar på din iskalla Singha mellan tuggorna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan mitt HJÄRTA!
Nu är jag tillbaka på Höje. Och kan således gå in och kika på din blogg. Det ser så mysigt ut med era roliga äventyr. Nästa gång vi är hos er måste vi gå dit för en bit mat. Jag vill höra sysorna....om än bara på låtsas.Nu är det snart helg igen. Stormsteg mot semestern.......
PÖSS
M

{Besökare}


Total:
Today: