26 september 2010

Egentid

Det var längesen nu. Som jag var ensam med migsjälv. Ibland är jag ensam utan att vilja vara det. Jag gillar flocken, att höra till. Kan tycka att det är jobbigt att vara själv. Men inte idag. Idag har jag själv valt att vara hemma, för att det är det som jag behöver.
Bond har tagit bilen med barnen till Charleswood. Grattis kära Anne-Marie, hoppas att du blir glad för paketen och att ni får en fin dag.

Idag får jag välja precis vad jag vill. Göra, äta, tänka. Precis vad JAG vill.
När man har haft mycket runt omkring sig en tid och axlarna allt oftare letar sig upp mot öronen behöver man stanna upp. Andas, lyssna på sina egna tankar och kanske bara vara en stund.

Jag börjar med att baka. Ett nytt sorts bröd. Knåda. Husmorsterapi.
Lyssnar och det är tyst i huset. Det är bara jag här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart!

Att få en stund för sig själv med bara jaget. Det skulle man kanske få till lite oftare i tillvaron. Inte för att jag inte tycker om sällskap. Men som du säger bara lyssna på sig själv, och göra vad man vill göra ...just då. Kanske inte göra något, som brukar bli vad jag vill. Eller som du vara kreativ och baka. Tänk om den lusten kunde smitta. Det kan du gärna få smitta mig med, vet dock inte om jag är mottaglig.
Ha en fin vecka.
pöss
Mamma

saralill sa...

Andas in andas ut. Lyssna på kroppen, sänka axlarna och fundera. Vad vill jag. Inte vad jag borde göra utan vad jag vill.
Det blev baka, thaimat och massa Dr. Quinn. Fridens liljor!

{Besökare}


Total:
Today: