12 oktober 2010

So 80's


Det är vackert ute nu, men det kan ni ju se själva. Löv, så vackra. När solen skiner och himlen gnistrar blå och träden lyser känns det som att andas in små små fragment av lycka. Jag cyklade hem från jobbet idag med Joona Linna i lurarna. Jag älskar Joona Linna, men jag fick googla stavningen eftersom jag lyssnar på ljudbok. 

Paganini spelade så bra att man trodde att han sålt sin själ till Djävulen, därav Paganinikontraktet

På cykelbanan förbi Kroppkärrssjön upp till fotbollsplanerna kände jag doften av människors tisdagsmat. Grillad kyckling, falukorv, kokosmjölk... nästan en doft för varje hus. Där inne stod de och lagade mat i sina kök med värmeljus på bordet och det luktade gott. Hemtrevligt på nåt vis. 
Sen var jag hemma och då lagade jag kassler med ananas i ugn, kryddade med curry och vitlök. Jag vet, so 80's. Svärfar och Karin kom förbi också, det var mysigt. 

Three days to go innan fredag. Och inga satsumas hemma ikväll. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å Vad den är duktig den där Saralill.
Jag läster dina inlägg och blir så glad. Om alla kunde njuta som du, utav de små tingen i livet, jo jag vet, ibland drar ni till med stora ting också. Men att som du skriver, njuta av en årstid som vi alla får helt gratis. DET ÄR EN GÅVA. På fredag skall jag också ha ala 80. Sätta upp håret och ha axelvaddar. Njuta av svunna tider. KRAMEN Mamma

saralill sa...

Mams: Åå åttiotalskväll, vad kul! Jag kan riktigt se dig dansa runt till Wake me up before you go go!
Kasslergratäng smakade gott för alla, Gurren åt mest. Vill ses snart min pärla!

{Besökare}


Total:
Today: