2 februari 2011

Bonus

IMG_8702[1]
Det är inte alltid lätt att uppfostra barn på varannan veckas basis.
Ungefär som att försöka hinna med ett heltidsjobb på halvtid.
Jag gör så gott jag kan, vi gör så gott vi kan. Jag vill ju att ni ska få med er så mycket som möjligt av värderingar, social kompetens, vanlig hederlig hyfs, självkänsla, empati och mycket mer av det som vi tycker är viktigt.
En stabil värdegrund att stå på. Men helt plötsligt så blöder någon näsblod eller kommer på att han inte gjort läxan och då tränger sig vardagen före.
Ni är fina och härliga kids, det tycker jag verkligen.
Men ibland känns det helt enkelt inte så lätt.
I år är det sju år sen vi träffades första gången.
Och någonstans längs vägen så blev vi en familj.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan mitt HJÄRTA!
Jag är den första att skriva under på att du verkligen är helt otrolig med barnen. Och alla har det ibland upp och ner. Så är livet.Det är bara bra för alla levande att få hela registret av känslor. Man är inte glad jämt. INTE ENS DU.
PÖSSEN MAMMA

MF sa...

Å, vad fint Sara!
De är ju så fina och bra barn så uppenbarligen gör du och ni ett toppenjobb! :)
KRAM

saralill sa...

Tack det värmer. Ibland känns det bara som att ja jag vet inte det inte räcker på nåt vis.

Stor kram!

{Besökare}


Total:
Today: