29 mars 2011

Stilleben och trerätters

förrätt

pink bubbel

stilleben

Villa Vestas potatisgratäng
Om ändå varje söndag vore som denna. "Halv åtta hos mig"-middag i Villa Vesta.
Riktigt fin trerätters.
Oxfilé och små vackra potatisgratänger i franska portionsformar.
Vi serverades bortskämdhet lika ren och skär som köttets mittersta perfektion.
Jag säger återinför söndagsmiddagen. Så lyxigt att åka bort och sätta sig vid dukat bord.
När någon tänker och anstränger sig för oss. Någon som tycker att det är en höjdpunkt att vi kommer.
Någon som lyssnar och ler och bekräftar mig för att jag är jag.
Som behandlar min älskling som en familjemedlem.
Som tycker att vi är toppen, båda två.
Det är härligt att vara ditt barn, mamma.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan Mina Kära!

Ja det var en dag att spara i hjärteroten, plocka fram vid mindre trevliga dagar. Tänk att Korren kom just den dagen också.Du tar så fina bilder gumman.
Pöss Mamma

evelina sa...

herregud sara så gott det ser ut! vad är det egentligen i den där översta skönheten? jag gillar verkligen din blogg även om jag så sällan kommenterar. den är varm och huslig. framför allt inspirerande, jag fattar inte hur du hinner göra så mycket mysigt! hoppas allt är bra med dig hur som helst, katten hälsar (;

{Besökare}


Total:
Today: